Blog firmowy – dlaczego Twoja strona internetowa go potrzebuje?
Zakładając stronę lub sklep internetowy przedsiębiorcy często pomijają utworzenie bloga. Z jednej strony, można to zrozumieć. Blog wymaga dużego zaangażowania w regularne tworzenie treści. Tymczasem, pracy w firmie i na zapleczu sklepu jest zawsze sporo i nie ma czasu na dodatkowe ślęczenie nad długimi tekstami. Ale samo gaszenie pożarów z pominięciem strategicznego planowania może okazać się zgubne. Dlaczego? Klienci dzisiaj są, a jutro może ich już nie być. Aby dbać o ciągły ruch w interesie, trzeba przygotować coś, co będzie ich przyciągać. Do tego służy content marketing.
Pozycjonowanie stron internetowych
Po co właściwie potrzebna Ci jest strona w Internecie? Aby jak najwięcej osób dowiedziało się o Twojej firmie? Aby tworzyć pożądany wizerunek marki? Albo po to, by zwiększyć sprzedaż? Podejrzewam, że interesują Cię wszystkie trzy cele. W takim razie taka strona musi być widoczna. Co to znaczy?
Oznacza to, że gdy użytkownik wpisze w przeglądarce słowa związane z Twoim biznesem lub produktem, to wśród pierwszych podpowiedzi otrzyma adres Twojej firmowej strony. Ale jak osiągnąć taki rezultat? Umiejętnie tworząc teksty, które zwrócą uwagę odbiorców oraz algorytmu Google.
Sam tekst na stronie głównej może nie wystarczyć, by zawrzeć wszystkie potrzebne słowa kluczowe i wyczerpująco opisać tematy interesujące użytkowników. Dlatego rolę magnesu przyciągającego klientów pełni właśnie blog (tzw. content marketing). Nadal nie wierzysz, że to działa?
Dobry blog przyciąga klientów jak magnes
Badania pokazują, że firmy, które publikują bloga otrzymują o 97% więcej linków przychodzących niż te, które ich nie posiadają. Linki przychodzące, zamieszczone na innych stronach, zwiększają autorytet witryny, który jest głównym czynnikiem wpływającym na ranking stron.
Ponadto, te same firmy indeksują w Google o 434% więcej swoich podstron. To im daje większe możliwości optymalizacji i zwiększenia widoczności w sieci.
A co sądzą o blogowaniu spece od reklamy? Otóż 57% marketerów przyznaje, że zdobywa klientów przede wszystkim dzięki blogowi. To dzięki niemu pozyskują o 67% więcej potencjalnych klientów niż ci, którzy nie stosują tej marketingowej metody.
W jaki sposób blog pomaga Twojej marce?
Umiejętnie prowadzony blog sprawia, że znajdujesz swoje miejsce w Internecie. Ale żeby to zrobić, musisz wbić się klinem w to zatłoczone miejsce i powoli mościć się, aż to miejsce urządzisz po swojemu i będziesz mógł zaprosić gości.
Zobacz jak to wygląda w 5 krokach:
1. Pozycjonujesz stronę w Google – pisząc bloga na tematy związane z Twoją branżą i jednocześnie interesujące odbiorców, przyciągasz ich uwagę oraz zapraszasz na swoją stronę internetową; używasz często wyszukiwanych przez nich słów, więc widzą Twoją stronę, gdy wpisują hasła do wyszukiwarki; im dłużej zatrzymują się na niej czytając bloga, tym chętniej Google podpowiada ten adres innym użytkownikom;
2. Przyciągasz potencjalnych klientów – kiedy już masz uwagę odpowiednich osób, możesz pokazać im Twoje produkty jako rozwiązanie ich problemów; w artykułach blogowych opisujesz, jak produkt lub usługa zmieniły życie Twoich klientów, albo jak może wyglądać życie czytelnika po zakupie;
3. Budujesz u czytelników świadomość Twojej marki – na blogu jest przestrzeń do opowiadania o wartościach, misji i kulisach działania marki; w ten sposób przybliżasz ją odbiorcy i zaczynasz istnieć w jego umyśle jako ekspert w swojej dziedzinie oraz potencjalny dostawca wartościowych produktów;
4. Tworzysz treści wielokrotnego użytku – tematy poruszane we wpisach na blogu możesz wykorzystać do tworzenia postów na media społecznościowe; w postach zamieszczasz linki do bloga i w ten sposób jeszcze szerzej reklamujesz swoją stronę i działalność;
5. Zyskujesz miejsce do współpracy z innymi markami – na blogu możesz polecać produkty innych marek w ramach współpracy biznesowej; firmy partnerskie polecają Twoje usługi na własnych blogach i wieść się niesie…
O czym pisać na blogu firmowym?
Tematy na bloga powinieneś wybierać zgodnie z profilem działalności Twojej marki oraz zainteresowaniami swoich klientów. Ale skąd je brać?
Przede wszystkim, z własnych obserwacji i kontaktów z klientami. Jeżeli prowadzisz działalność już od jakiegoś czasu, pewnie wiesz, jakie bolączki i pasje ma Twoja grupa docelowa. A jeśli masz co do tego wątpliwości, możesz skorzystać z narzędzi internetowych.
Na przykład, wpisując temat na stronie AnswerThePublic, dowiesz się, jakie pytania z nim związane wpisują do wyszukiwarki użytkownicy. Takie pytania mogą być pomysłem na wpis blogowy. A jeśli szukasz często wyszukiwanych fraz, możesz skorzystać z Planera słów kluczowych Google Ads. Warto umieścić je w artykule, aby łatwiej było go znaleźć w sieci. Możesz też poprosić ChatGPT: „Podaj 10 tematów na artykuły blogowe dla branży…”
Kto poprowadzi firmowego bloga?
Rozumiem, że tworzenie wpisów blogowych wymaga pewnej wiedzy i czasu. Prowadząc firmę pewnie i tak wykonujesz pracę równą kilku lub kilkunastu etatom. A to ograbia Cię z czasu i chęci do uczenia się kolejnej umiejętności, która już prawie w głowie się nie mieści… Jeśli tak właśnie się czujesz, to jestem tu dla Ciebie.
Chętnie przeanalizuję potrzeby Twojej marki i dostarczę Ci teksty na firmowego bloga. Wystarczy, że napiszesz do mnie wiadomość. Odpowiem jak najszybciej i ustalimy szczegóły. To jak, do usłyszenia?…